Som dere ser i bilde nedenfor så blir alle "linkene" listet to ganger. Jeg lurer på om det kan ha med dobbel opp av role="menuitem"? Hvorfor har dere valgt å bruke group og menuitem her?
Når du står på innboks leser den opp Innboks som undermeny, det gjer den ikkje hos oss - dvs leser opp ulikt.
Når man har valgt et menypunkt i menyen, sier skjermleser ingenting om hvilket menypunkt som er selected.
Test av venstre meny nvda
ved bruk av piltaster leser den meny element tre ganger før navn meny element.
ved bruk av tab fungerer det som det skal
I innboks leser den øverste punkt i venstre meny som undermeny. Men det gjør den ikke på tilgangstyring.
Dette burde vell være likt.?!

Som dere ser i bilde nedenfor så blir alle "linkene" listet to ganger. Jeg lurer på om det kan ha med dobbel opp av role="menuitem"? Hvorfor har dere valgt å bruke group og menuitem her?
Når du står på innboks leser den opp Innboks som undermeny, det gjer den ikkje hos oss - dvs leser opp ulikt.
Når man har valgt et menypunkt i menyen, sier skjermleser ingenting om hvilket menypunkt som er selected.
Test av venstre meny nvda
ved bruk av piltaster leser den meny element tre ganger før navn meny element.
ved bruk av tab fungerer det som det skal
I innboks leser den øverste punkt i venstre meny som undermeny. Men det gjør den ikke på tilgangstyring.
Dette burde vell være likt.?!