Skip to content

Venstremeny #1194

Description

@MetteGrytten

Som dere ser i bilde nedenfor så blir alle "linkene" listet to ganger. Jeg lurer på om det kan ha med dobbel opp av role="menuitem"? Hvorfor har dere valgt å bruke group og menuitem her?

Når du står på innboks leser den opp Innboks som undermeny, det gjer den ikkje hos oss - dvs leser opp ulikt.

Når man har valgt et menypunkt i menyen, sier skjermleser ingenting om hvilket menypunkt som er selected.

Test av venstre meny nvda
ved bruk av piltaster leser den meny element tre ganger før navn meny element.
ved bruk av tab fungerer det som det skal

I innboks leser den øverste punkt i venstre meny som undermeny. Men det gjør den ikke på tilgangstyring.
Dette burde vell være likt.?!

Image Image

Metadata

Metadata

Assignees

No one assigned

    Labels

    Type

    No fields configured for Task.

    Projects

    Status
    New

    Milestone

    No milestone

    Relationships

    None yet

    Development

    No branches or pull requests

    Issue actions